עורכי דין לענייני צוואה

עורכי דין לענייני צוואה

עורכי דין לענייני צוואה | עורך דין צוואות | עורך דין צוואות בתל אביב

צוואה היא המסמך המשפטי המאפשר לכל אדם לקבוע מי יירש את רכושו לאחר פטירתו. אך סביב אותו מסמך משפטי ישנן סוגיות משפטיות רבות. לפעמים ברגע עריכת הצוואה, קשה להבין את הבעיות העתידיות העלולות להתעורר, ולכן חשוב מאוד לפנות לייעוץ משפטי באמצעות עורך דין מומחה לצוואות וירושות.

באופן כללי אנו יכולים לחלק את עבודתו של עורך דין צוואות לכמה תחומים:

סיוע בעריכת צוואה – עו“ד צוואות וירושות מסייע לכל אדם לערוך צוואה בהתאם לרצונו. לא כולם מודעים לכך, אך ישנה חשיבות גדולה לניסוח משפטי נכון ומדויק. חשוב שהצוואה תגדיר הכל בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים, אחרת זהו יכול להיות מקור למחלוקות משפטיות עתידיות.

עורך דין לענייני צוואה נוקט במגוון פעולות על מנת להבטיח כי הצוואה תהיה ברורה, ומהימנה על מנת למנוע כל מחלוקת עתידית.

סיוע בהליכי מימוש צוואה – לאחר מותו של אדם יש להגיש בקשה לצו קיום  צוואה (או בקשה לצו ירושה). ברוב המקרים מדובר בעניין פשוט למדי, אך רבים בוחרים לבקש מעורך הדין לטפל בזה, בעודם מרכזים את כוחותיהם הנפשיים בהתמודדות עם האובדן.

סיוע שניתן לאחר מותו של המצווה – ישנם מקרים בהם העניינים אינם מסתיימים בקיום הצוואה וישנן סוגיות אחרות הדורשות טיפול. למשל ישנם מקרים בהם עורך דין צוואות בתל אביב מטפל בסוגיות של הסכמים בין יורשים (שינוי חלוקת העיזבון בין אחים), מקרים בהם יורש מבקש לקיים הסתלקות מעיזבון וכמובן גם המקרים בהם ישנם סכסוכי ירושה.

לא אחת עורכי דין צוואות מטפלים בנושאים של סכסוכי ירושה והליכים משפטיים של הגשת התנגדות לצוואה. זהו נושא בפני עצמו.

עורך דין צוואות בתל אביב

עורך דין צוואות

צוואה היא דבר חשוב על מנת להבטיח כי חלוקת רכושכם תתבצע בהתאם לרצונכם והאינטרסים שלכם. ובמקרים מסוימים, כאשר רוצים להבטיח זכויות של בני/בנות זוג או ילדים, חשוב מאוד לערוך צוואה ואף צוואות הדדיות בחלק מהמקרים.

החוק מצידו אינו מחייב אף אחד לערוך צוואה; במידה ואדם לא ערך צוואה, חלוקת רכושו תתבצע על פי הכתוב בחוק (חוק הירושה).  זוהי ברירת מחדל, אך במקרים רבים היא אינה משקפת את המצב האופטימלי ואת רצונותיו של המצווה.

סיטואציות מסוימות כמו גירושין, קיומם של ילדים מנישואין קודמים או בני זוג במעמד של ידועים בציבור, עלולות להיות בעייתיות מאוד מבחינת חלוקת הרכוש לאחר הפטירה. ולכן במקרים שכאלו זה ממש הכרחי לכתוב צוואה.

אך באופן עקרוני לכל אדם כדאי לערוך צוואה, ותמיד יהיה ניתן לערוך צוואה חדשה בהתאם לנסיבות החיים המשתנות. נציין שעל פי החוק, קיומה של צוואה חדשה מבטל את תוקפה של הצוואה הקודמת.

החוק מעמיד מספר דרישות משפטיות על מנת להכיר בצוואה, ומאפשר 4 סוגי צוואות. וכמובן שהחוק דורש כי הצוואה תביע את רצונו החופשי של המצווה, ללא שום סוג של כפייה.

עורכי דין לענייני צוואה

עורך דין צוואות

על צוואות וגירושין

אחת השאלות שרבים שואלים היא מה הקשר בין גירושין לבין צוואה. ובכן, על פי החוק בני זוג יורשים זה את זה, במידה ואין צוואה הקובעת אחרת. וכאשר בני זוג נמצאים בהליך גירושין, בפועל הם עדיין רשומים בתור בני זוג נשואים עד לכשיסתיים הליך הגירושין. ומכאן גם יורשים זה את זה.

ההמלצה של עורך דין גירושין תהיה לערוך צוואה, ואף למנות נאמן לעיזבון עד להגיעם של הילדים לבגרות. אחרת ההורה השני, בתור אפוטרופוס, יקבל את השליטה על העיזבון למרות שאינו היורש.

צוואות הדדיות

ובנסיבות אחרות יש לנו את הצוואות ההדדיות. אלו הן צוואות משותפות לשני בני הזוג (והן אפילו יכולות להיערך על בתור מסמך אחד).

צוואות אלו קובעות הסדר הדדי שבו בני הזוג יורשים זה את זה, וקובעות מי יהיו היורשים לאחר מותם.

צוואות שכאלו יכולות להיות פתרון חושב המבטיח את היכולות הכלכליות של בן/בת הזוג שנותר בחיים.

ומכיוון שצוואה הדדית היא מסמך שבו ישנה הסתמכות הדדית, קיים קושי בביטול צוואות הדדיות. נציין כי ניתן לבטל צוואה הדדית, אך זה דורש הודעה מסודרת לצד השני.

עורך דין צוואות בתל אביב

עורכי דין לענייני צוואה

כפי שהבנתם, פניה אל עורך דין לצורך עריכת צוואה היא הדבר המתבקש. עורך דין צוואות מסיע לכל אדם (או זוג) להבטיח את האינטרסים שלהם. לא תמיד אנו מודעים לכל החוקים, ועלולים למצוא את עצמינו מופתעים. תפקידו של עורך הדין מתחיל קודם כל בהסברת החוק ללקוח, ולייעץ עבורו.

לאחר מכן עורך דין לענייני צוואה יערוך צוואה המשקפת את רצונו החופשי של האדם/הזוג. עורך הדין ישתמש בשפה המשפטית הנכונה, וכל הפעולות על מנת לחזק את תוקפה ומהימנותה של הצוואה, בכדי למנוע מחלוקות משפטיות עתידיות.

והמשפט האחרון מוביל אותנו לדבר על אחד הנושאים הכבדים ביותר בתחום הצוואות והירושות – סכסוכי ירושה בין אחים. סכסוכי ירושה אלו יכולים לגרום לקרע משפחתי, ומאבק משפטי ארוך. ודברים שכאלו מתרחשים כל הזמן. שום מצווה לא ירצה לראות את ילדיו נאבקים ביניהם בבתי משפט, ולכן מוטב לעשות את כל המאמצים למנוע זאת מראש.

עורך דין לענייני משפחה אייל סייג עומד לרשותכם בכל סוגיות הצוואות והירושות. שמרו על קשר גם באמצעות דף הפייסבוק.

עורך דין צוואות | עורך דין צוואות בתל אביב

Rate this post

עורכי דין לענייני צוואה

עורכי דין לענייני צוואה
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

אימות נוטריון

אימות נוטריון

אימות נוטריון הוא הליך שנדרש במקרים רבים. בדרך כלל אנו מדברים על אימות חתימה נוטריון, אך ישנם

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית היא בעצם הצוואה המוגדרת בחוק בתור צוואה בפני רשות. במאמר זה נסביר בהרחבה על המשמעות

שירותי נוטריון

נוטריון

שירותי נוטריון זה משהו שכל אחד צריך בשלב זה או אחר, והצורך בנוטריון עשוי לפגוש אתכם בצמתים

קיום צוואה

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא המסמך המשפטי המאפשר לנו לממש את הכתוב בצוואה ולתת לה תוקף חוקי. מסמך

הוצאת צו ירושה

צו ירושה

צו ירושה הוא אחד המסמכים המשפטיים החשובים שיש להשיג לאחר מותו של אדם. בקשה לצו ירושה היא

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

מזונות ילדים

מזונות ילדים מספר או מזונות לילד הוא נושא המעלה שאלות רבות מכל הצדדים. לפני שנכנסים לדיון על מזונות

קרא עוד >>

תחומי עיסוק

תחומי עיסוק משרד עורכי דין אייל סייג מתמחה בתחומי עיסוק שונים בעינייני משפחה עורך דין לגירושין ההחלטה להתגרש

קרא עוד >>