איפה פותחים תיק גירושין

איפה פותחים תיק גירושין

החלטתם להתגרש ולא יודעים איך מתחילים? בני זוג שקיבלו החלטה להתגרש צריכים לפתוח תיק ברבנות. ומכאן ואילך כל דיון שקשור לגירושין יתנהל ברבנות. אלא שאם זה נשמע פשוט, התהליך יכול להיות מפרך ומורכב. לפי ההלכה היהודית, את הבעל מגרש את אשתו והוא מוסר לה את הגט שזה מה שמקיים ונותן רשמיות למעשה הגירושין.

איפה פותחים תיק גירושין

בית הדין הרבני הוא בעל הסמכות על פי החוק הישראלי לאישור סדר הגירושין בישראל. אולם חשוב לדעת כי גם לבית המשפט לענייני משפחה יש סמכויות מסוימות בענייני הגירושין ולכן אם פתיחת תיק הגירושין תהייה בבית המשפט לענייני משפחה יתנהלו שם כל שאר הדיונים הנוגעים לתיק מלבד מעשה הגירושין עצמו, כלומר מסירת הגט מהבעל לידי האישה, שייעשה בבית הדין הרבני.

קיימים הבדלים שונים בין דיון המתנהל בבית דין רבני לבין דיון המתנהל בבית המשפט לענייני משפחה. הרקע להבדלים הוא העובדה שבית הדין הרבני מתנהל על פי חוקי התורה וההלכה היהודית, מה שנקרא המשפט העברי. ואילו בית המשפט לענייני משפחה פוסק את פסיקותיו לפי כללי המשפט המקובלים בחוק הישראלי.

פתיחת תיק הגירושין מתבצעת בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה הממוקם באזור בו מתגוררים בני הזוג או אחד מהם. ויש הבדל גדול בין פתיחת תיק גירושין בהסכמה לפתיחת תיק גירושין באמצעות אחד משני בני הזוג. המסמכים הנדרשים לפתיחת התיק הם: צילומי תעודות הזהות של שני בני הזוג. טופס תביעה המכיל פרטים נוספים אודות בני הזוג וכמו כן יש צורך לפרט את הנימוק שהביא אותם להחלטה להתגרש.

איפה פותחים תיק גירושין
אנו נכוון אתכם איפה פותחים תיק גירושין

גירושין בהסכמה

את הטפסים של תביעת גירושין ניתן להוריד באתר האינטרנט של בתי הדין. מומלץ למלא את הטפסים יחד עם ליווי משפטי של עורך דין גירושין מומחה ומנוסה בתחום. את תביעת הגירושין יש להגיש בשלושה עותקים וכן לשלוח עותק אחד לבן/ת הזוג השני/יה. העלות של הגשת תביעת גירושין היא כ-350 ₪.

כשבני הזוג מתגרשים בהסכמה אין צורך בתביעה אלא בהסכם גירושין המוגש לבית הדין הרבני. מומלץ מאוד לערוך את הסכם הגירושין בין הצדדים אצל מגשר או עורך דין לענייני מזונות (או עורך דין משפחה ברחובות שהוא גם מגשר) וכך לפתור את כל חילוקי הדעות העלולות לצוץ במהלך ההסכם. בהסכם הם צריכים להתייחס לחלוקת הרכוש המשותף, למשמורת הילדים אם ישנם ועוד.

לאחר ששני בני הזוג חותמים על הסכם הגירושין מעבירים את ההסכם לבית הדין הרבני, הדיינים בודקים את תוכן ההסכם ואם הוא הוגן הם יתנו את הסכמתם ובכך בעצם יאשרו את קיום הגירושין. מה שנותר כרגע הוא רק לקבוע תור לקיום טקס הגירושין שהוא כאמור מסירת הגט מידי הבעל לידי אשתו שהופכת להיות 'לשעבר' מרגע זה ואילך.

גירושין בהסכמה
גירושין בהסכמה בשביל הילדים

גירושין שלא בהסכמה

התהליך של גירושין בהסכמה הוא הרבה יותר קצר ופחות אמוציונלי. וכמובן שמההיבט של טובת הילדים הליך גירושין שנעשים בהסכמה זה הדבר האידיאלי. אולם אם אין הדבר נעשה בהסכמה יגיש בו הזוג המעוניין להתגרש תביעה לבית הדין או לבית המשפט הממוקם באזור בו מתגורר בן הזוג הנתבע. בית הדין הרבני יפנה את הצדדים להליך 'יישוב סכסוך' בכדי לנסות למצות הליך זה לפני גירושין בפועל, בהתאם להלכה היהודית.

וכמו הדרישה ליישוב סכסוך, כך גם הדרישה לנמק את התביעה גם היא נובעת מדרישות ההלכה. וזאת מכיוון שלפי ההלכה יש לעשות את המקסימום בכדי למנוע גירושין בעם ישראל. ולכן גם, תביעת גירושין ללא נימוק לא תתקבל. לתביעת הגירושין אפשר לצרף ולכרוך בה תביעות נוספות הקשורות לגירושין. כגון – הסדרי הראייה והמשמורת, חלוקת הרכוש ועוד.

כאשר מגישים תביעה כרוכה צריך לצרף לתביעה את כל המסמכים הרלוונטיים לחשבונות הבנק וכו'. לא בכל מקרה ניתן לכרוך תביעות נוספות לתביעת הגירושין בבית הדין הרבני. בכדי לדעת את הפרטים המדויקים עליכם להתייעץ עם עורכי דין מומלצים לענייני ירושה הנותנים גם שירות ייעוץ לגירושין. תוכלו להתייעץ עמנו – משרד עורך דין לענייני משפחה הכי טוב בארץ – בעניינים אלו ובכל דיני המשפחה.

גירושין שלא בהסכמה
גירושין שלא בהסכמה
5/5 - (3 votes)

איפה פותחים תיק גירושין

איפה פותחים תיק גירושין
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

אפוטרופוס לקשישים

אפוטרופוס להורה מבוגר

למה צריך אפוטרופוס להורה מבוגר? כיצד מתבצע מינוי אפוטרופוס לקשישים? והאם ייפוי כוח מתמשך יכול להיות אלטרנטיבה

בקשה לצו קיום צוואה

בקשה לצו קיום צוואה

בקשה לצו קיום צוואה היא ההליך שאותו צריך לבצע כאשר אדם נפטר והותיר אחריו צוואה. באופן עקרוני

אימות נוטריון

אימות נוטריון

אימות נוטריון הוא הליך שנדרש במקרים רבים. בדרך כלל אנו מדברים על אימות חתימה נוטריון, אך ישנם

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית היא בעצם הצוואה המוגדרת בחוק בתור צוואה בפני רשות. במאמר זה נסביר בהרחבה על המשמעות

שירותי נוטריון

נוטריון

שירותי נוטריון זה משהו שכל אחד צריך בשלב זה או אחר, והצורך בנוטריון עשוי לפגוש אתכם בצמתים

קיום צוואה

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא המסמך המשפטי המאפשר לנו לממש את הכתוב בצוואה ולתת לה תוקף חוקי. מסמך

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

ייעוץ גירושין

ייעוץ גירושין ממש חשוב ומומלץ! המשפחה המיידית שלנו הם האנשים שהכי משמעותיים בשבילינו מכולם בחיים האלה אז מובן

קרא עוד >>

תחומי עיסוק

תחומי עיסוק משרד עורכי דין אייל סייג מתמחה בתחומי עיסוק שונים בעינייני משפחה עורך דין לגירושין ההחלטה להתגרש

קרא עוד >>

מזונות ילדים

מזונות ילדים מספר או מזונות לילד הוא נושא המעלה שאלות רבות מכל הצדדים. לפני שנכנסים לדיון על מזונות

קרא עוד >>