בקשה למינוי אפוטרופוס

הליך למינוי אפוטרופוס

בקשה למינוי אפוטרופוס הוא אחד ההליכים הנפוצים בתחום דיני משפחה. הליך למינוי אפוטרופוס הוא עדין ולעתים מורכב ויש לנהל אותו בכובד ראש כמו גם ביטול למינוי אפוטרופוס וכל הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס או בקשה הקשורה בנושא זה. יש לזכור שמעורבים בכל תהליך למינוי אפוטרופוס מספר נפשות ולעתים מדובר על מצב עמוס רגשות ואמוציות. לא פעם אנשים מחפשים טופס מינוי אפוטרופוס על מנת למלא ולבצע שגר ושלח וחבל. זהו תחום שיש להכיר לעומק מילוי הטפסים בהתחלה לא פעם יכריעו את השתלשלות העניינים כולה ואת התוצאה הסופית. על מנת לוודא שההליך אכן יהיה מוצלח עבורכם פנו לייעוץ ואל תבצעו פעולות על דעת עצמכם שלא לצורך.

הליך למינוי אפוטרופוס שלב ראשון – בקשה למינוי אפוטרופוס

טופס מינוי אפוטרופוס
הליך למינוי אפוטרופוס

השלב הראשון בנושא תהליך למינוי אפוטרופוס היינו הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס. יש להבין כי בקשה למינוי אפוטרופוס יש להגיש על ידי בן המשפחה המבקש לקחת על עצמו את התפקיד, או על ידי עו"ד לענייני משפחה לרוב, המייצג אותו ובקשה זו תוגש ישירות אל בית המשפט. הרבה חושבים כי בקשה למינוי אפוטרופוס נעשית על ידי מבוגר שאינו הורה המעוניין לקחת אחריות על ילד אך יש להבין כי לא כך הדבר. הרבה פעמים מדובר למעשה על לקיחת זכויות יסוד של אדם בעל מוגבלות רפואית או תפקודית הגורמת לו לפגוע בעצמו או ברכוש שלו וצעד קיצוני זה, של העברת הכוח על זכויותיו לאדם אחר הוא על מנת להגן עליו מעצמו.

גם אם אין אפשרות אחרת לא ממהרים להעביר את זכויות היסוד מאדם אחד לאדם אחר ולכן על מנת לקבל מינוי לאפוטרופוס חובה להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס כמו גם לעבור תהליך למינוי אפוטרופוס דרך הליך משפטי שבסופו יוחלט האם יש מינוי של בית משפט. ניתן לבקש מינוי קבוע או זמני.

טופס מינוי אפוטרופוס

טופס בקשה למינוי אפוטרופוס על פניו מבקש פרטים "יבשים" אך יש חשיבות גדולה למילוי מדויק וצירוף המסמכים הנדרשים. בטופס יתבקש המגיש למלא שמות, כתובות, ת.ז וכדומה. הפרטים יהיו של המבקש ושל הוא מבקש לקבל מינוי עליו. מעבר לפרטים יבשים מבקשים למלא בטופס מידע חשוב מאוד שיש לדעת כיצד להעביר אותו בבהירות הנדרשת. מה מצבו הרפואי והנפשי של האדם עליו אתם מבקשים לקבל מינוי ומה הסיבות לבקשה זו.

תהליך למינוי אפוטרופוס
ביטול למינוי אפוטרופוס

יש לצרף חתימה של בני המשפחה מדרגה ראשונה של החסוי, שלב שלא פעם מוליד עיכובים או בעיות שיש לפתור על מנת להמשיך בהליך. במצב כזה פנו לייעוץ בהקדם. בכל הקשור אל חוות הדעת הרפואיות שיש לצרף כמו גם חוות דעת על היכולת או חוסר המסוגלות של החסוי לדאוג לענייניו ואף להביע הדעה שלו וההבחנה בעניין והאם יוכל ועד כמה להבין את משמעות המינוי. במקרי רפואה דחופים יבקשו לצרף מסמך ויש לצרף תצהיר חתום של מזכירות בית המשפט המאמת את עובדות המקרה.

מתי חושבים על תהליך מינוי אפוטרופוס

אמא כאשר בנה הבגיר סובל ממחלה נפשית ואינו יכול לקחת אחריות על החלטותיו בשל מצבו הנפשי כי אינו יכול הבן או לתת הסכמתו לטיפולים רפואיים כאלו ואחרים להם הוא זקוק.

לא פעם הורים דורשים אפוטרופוס על ילד שסובל מפיגור והאחריות עליו הועברה שלא בצדק לעמותה

אפוטרופוס על הורים קשישים שאין ביכולתם לדאוג לעצמם ולנהל את חייהם והחלטותיהם הכלכליות והבריאותיות ועוד.

אם אתם תוהים האם יש לכם עילה למינוי או לביטול מינוי מסיבה כזו או אחרת, חשוב לפני הגשת טופס והתחלת הליך שלעתים מתגלה כמסורבל ומיגע, לפנות לייעוץ על מנת לבדוק האם אכן יש עילה לפתוח בהליך מסוג זה. למידע על תחומי עיסוק נוספים בתחום משפחה פנו אלינו ונעזור בשמחה

ביטול מינוי אפוטרופוס

הליך למינוי אפוטרופוס
בקשה למינוי אפוטרופוס

הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס או לביטולו – יש לבצע ביטול מינוי אפוטרופוס כאשר ההליך לא בוצע כראוי או במצב בו לא היה צורך כלל במינוי זה, יש לוודא שמלווה אותך עו"ד המתמקצע בכל הקשור אל בקשה למינוי אפוטרופוס אך גם ביטול מינוי אפוטרופוס כך שיוכל לפעול במהירות הנדרשת על מנת ולהשיג את הביטול של מינוי שאינכם זקוקים לו וזאת למענכם ובעיקר למען יקירכם.

בקשה למינוי אפוטרופוס | הליך למינוי אפוטרופוס | ביטול מינוי אפוטרופוס | תהליך למינוי אפוטרופוס | טופס מינוי אפוטרופוס | הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס

 

5/5 - (1 vote)

בקשה למינוי אפוטרופוס

בקשה למינוי אפוטרופוס
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

אימות נוטריון

אימות נוטריון

אימות נוטריון הוא הליך שנדרש במקרים רבים. בדרך כלל אנו מדברים על אימות חתימה נוטריון, אך ישנם

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית היא בעצם הצוואה המוגדרת בחוק בתור צוואה בפני רשות. במאמר זה נסביר בהרחבה על המשמעות

שירותי נוטריון

נוטריון

שירותי נוטריון זה משהו שכל אחד צריך בשלב זה או אחר, והצורך בנוטריון עשוי לפגוש אתכם בצמתים

קיום צוואה

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא המסמך המשפטי המאפשר לנו לממש את הכתוב בצוואה ולתת לה תוקף חוקי. מסמך

הוצאת צו ירושה

צו ירושה

צו ירושה הוא אחד המסמכים המשפטיים החשובים שיש להשיג לאחר מותו של אדם. בקשה לצו ירושה היא

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

תחומי עיסוק

תחומי עיסוק משרד עורכי דין אייל סייג מתמחה בתחומי עיסוק שונים בעינייני משפחה עורך דין לגירושין ההחלטה להתגרש

קרא עוד >>

מזונות ילדים

מזונות ילדים מספר או מזונות לילד הוא נושא המעלה שאלות רבות מכל הצדדים. לפני שנכנסים לדיון על מזונות

קרא עוד >>

ייעוץ גירושין

ייעוץ גירושין ממש חשוב ומומלץ! המשפחה המיידית שלנו הם האנשים שהכי משמעותיים בשבילינו מכולם בחיים האלה אז מובן

קרא עוד >>