הצעדים המקדימים להחלטה להתגרש

המדריך למתגרש

גירושין הם מצב לא ברור בעליל. תהליך הגירושין הוא תהליך בעל השלכות מרחיקות לכת על הילדים, על העיסוק המקצועי, על הרכוש המשותף ובעצם כמעט על כל דבר שקשור לחייהם של שני בני הזוג. החיים האישיים משתנים לבלי הכר, והחשש מהעתיד הלוט בערפל ובעצם גם מההווה הוא מצמית. והאמת, גירושין הם אכן לא דבר קל, הם דורשים תכנון ואסטרטגיה נכונים, פתרונות יצירתיים ועוד שלל כישורים שלא כל אחד ניחן בהם. במאמר קצר זה אנו לא מתיימרים לפרוש את כל תורת הגירושין, אלא את המדריך לצעדים הראשונים בעולם הבלתי מוכר ששמו 'להיות גרוש/ה'.

מה הצעדים המקדימים להחלטה להתגרש?

התרבות המערבית מחד ומאידך הלחץ הכלכלי של אזרחים רבים עושים את שלהם והיום יותר ויותר זוגות פונים לבית הדין בכדי להתגרש. זה נשמע לכם מוכר? האם גם אתם שקלתם לאחרונה להיכנס לתהליך גירושין? במאמר הנוכחי אנו מביאים מידע על 3 החלטות הכרחיות שזוגות המעוניינים להתגרש צריכים לקבל שיכולים לגרום לתהליך להתנהל בצורה הטובה – עד כמה שאפשר.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

המדריך למתגרש
המדריך למתגרש

הגירושין – בית הדין או מגשר?

צעד ראשון הוא לשקול את זהות בית הדין. האם תרצו להתגרש בבית הדין הרבני או שאולי תרצו לשקול גירושין בהסכמה באמצעות מגשר מוסמך. לפי החוק ניתן להתגרש בכל אחת מהאפשרויות הנ"ל לכל אחד מהם יש השלכות קריטיות להמשך התהליך ולשנים הבאות. יש להתייעץ עם עורכי דין לענייני משפחה לגבי ההשלכות המדויקות של כל אחד מהצדדים.

משמורת הילדים – בית הדין או בית המשפט?

צעד שני הוא להחליט מי יהיה מוסמך מטעמכם לדון בענייני משמורת הילדים. אם ההחלטה של הצעד הקודם הייתה לקיים את הגירושין באמצעות עורך דין לענייני משפחה ברחובות שהוא גם מגשר מוסמך – הוא בדרך כלל גם יסגור ביניכם את כל שאר הנושאים הקשורים לגירושין. אולם במידה ובחרתם לנהל את תיק הגירושין בבית הדין הרבני יש אפשרות לכרוך את משמורת הילדים יחד עם תביעת הגירושין או לחילופין להפריד בין 2 הנושאים ולנהל את תביעת משמורת הילדים בבית המשפט לענייני משפחה. בשלב זה חובה להתייעץ עם עורך דין תותח לענייני משפחה בעל ניסיון רב בניהול תיקי גירושין.

חלוקת הרכוש – בית המשפט או משא ומתן?

הצעד השלישי הוא להחליט לגבי חלוקת הרכוש, האם תרצו לגשת מיד לתביעה משפטית או לתת צ'אנס למשא ומתן שיבוא מתוך הסכמה ורק לאחר מכן לתת להסכמות תוקף משפטי עם חותמת של בית המשפט? גם בעניין הזה אתם ניצבים בפני בחירה קשה רבת אפשרויות שרק עו"ד גירושין בחולון יוכל לכוון אתכם נכונה.

באופן כללי ניתן לומר שרק ההחלטה של 'איך להחליט' מסוגלת להטריף את דעתו של מי שאינו מנוסה בדברים כגון אלו ואינו יודע על סמך איזה נתונים לשקול את ההחלטות שלו.

לסיכומו של דבר

התרבות המערבית והלחץ הכלכלי עושים את שלהם והיום יותר ויותר זוגות מעוניינים לפנות לייעוץ גירושין. וכמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שהגירושין לא יותירו טראומה בכם ובילדים, חשוב לקבל החלטה אם לגשת לגירושין באמצעות מגשר מוסמך (זוהי האופציה הרצויה מכל הבחינות) או באמצעות בית הדין הרבני. לאחר מכן יש לקבל החלטה היכן יתנהלו הדיונים וההחלטות לגבי משמורת הילדים וחלוקת הרכוש. לכל החלטה תהיינה השלכות לשנים הקרובות ולהמשך החיים. וכל החלטה היא אינדיבידואלית – לא ניתן להסיק ממקרה אחד לשני.

הצעד הבא שלכם לגירושין שקולים היא להתייעץ עם עורך דין ומגשר מוסמך בעל ניסיון רב בניהול תהליכי גירושין. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית לניהול תהליך הגירושין? התקשרו וקבעו פגישה.

עורך דין אייל סייג הוא עורך דין ומגשר מוסמך לגירושין וגם עורך דין ירושה מומלץ

5/5 - (2 votes)

הצעדים המקדימים להחלטה להתגרש

הצעדים המקדימים להחלטה להתגרש
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

אימות נוטריון

אימות נוטריון

אימות נוטריון הוא הליך שנדרש במקרים רבים. בדרך כלל אנו מדברים על אימות חתימה נוטריון, אך ישנם

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית היא בעצם הצוואה המוגדרת בחוק בתור צוואה בפני רשות. במאמר זה נסביר בהרחבה על המשמעות

שירותי נוטריון

נוטריון

שירותי נוטריון זה משהו שכל אחד צריך בשלב זה או אחר, והצורך בנוטריון עשוי לפגוש אתכם בצמתים

קיום צוואה

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא המסמך המשפטי המאפשר לנו לממש את הכתוב בצוואה ולתת לה תוקף חוקי. מסמך

הוצאת צו ירושה

צו ירושה

צו ירושה הוא אחד המסמכים המשפטיים החשובים שיש להשיג לאחר מותו של אדם. בקשה לצו ירושה היא

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

מזונות ילדים

מזונות ילדים מספר או מזונות לילד הוא נושא המעלה שאלות רבות מכל הצדדים. לפני שנכנסים לדיון על מזונות

קרא עוד >>