איך מחשבים את תשלומי המזונות

איך מחשבים תשלומי מזונות

אחד השאלות שמאוד מטרידות את האב או את בן הזוג שאינו מקבל לידיו את משמורת הילדים היא איך מחשבים את תשלומי המזונות, כלומר לפי איזה פרמטר מחשבים את תשלומים אלו. והאמת, צריך לדייק את הדברים לפי הפסיקה העדכנית ביותר וכן פסיקות של בית המשפט המחוזי שניתנו לאורך השנים האחרונות.

איך מחשבים את תשלומי המזונות

חשוב לדעת שיש הבדל בין ילדים עד גיל 6 לילדים מעל גיל 6. וכמו כן כאשר הילדים נמצאים במשמורת משותפת, כלומר הם מתגוררים בחלק מהזמן אצל האב ובחלק מהזמן אצל האם, במקרים אלו השאלה מורכבת מעט יותר. הפסיקה בעניין המזונות היא מאוד אינדיבידואלית ותלוית מקרה. עם זאת ישנם כללי אצבע מנחים שעל פיהם ניתן לחשב ולשער את הכיוון שאליו יחתור ככל הנראה בית המשפט.

ישנם מחשבונים שונים לחישוב מזונות הילדים. רובם אינם מחשבים את סכום המזונות כאשר הנושא מורכב מעט יותר מהסטנדרט. כגון כאשר יש ילדים מתחת לגיל 6. ולכן בכדי לדעת את הסכום האמיתי אותו תצטרכו לשלם כמזונות תצטרכו ייעוץ פרטני אחד על אחד בהתאם למקרה הספציפי שלכם אצל עורך דין משפחה ברמת גן (כנסו לקישור הבא אם תרצו לקבל כמה זה פגישת ייעוץ עורך דין מחיר). וגם אז תוכלו לקבל רק תמונה חלקית לגובה סכום המזונות, שלפעמים מהווה את אחד השיקולים הכבדים לפני קבלת החלטה על כניסה להליך גירושין.

או לחילופין, אם אתם רוצים לקבל הבנה והשערה לגבי גובה המזונות מומלץ לקרוא פסקי דין מהעבר ולקבל תמונה לגבי גובה המזונות שייפסקו עבורכם במקרה גירושין וכן לגבי עורך דין גירושין מחיר. כאן במאמר זה אנו נביא את הקווים המנחים של השופטים בפסיקתם לגבי מזונות ילדים – לפי המלצות משרד המשפטים ומועצת הרבנות הראשית משנת 2015.

איך מחשבים תשלומי מזונות
איך מחשבים תשלומי מזונות שיהיה לכם טוב

איך מחשבים דמי מזונות המשולמות על ידי הביטוח הלאומי

יצוין כי במקרה שהאישה מקבלת את תשלומי המזונות דרך הביטוח הלאומי היא לא תקבל את מלוא הסכום מהביטוח הלאומי באופן קבוע, אלא לפי חישוב מיוחד הנעשה באמצעות מחשבון הנמצא באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי. את הסכום המתקבל מהמחשבון מקבלים הזכאים לתשלומים ובמידה ויש הפרש בין תוצאת המחשבון לפסיקת בית המשפט, יקבלו הזכאים את ההפרש רק אחרי שהחייב במזונות ישלם את מלוא הסכום.

כך שאישה המקבלת את מזונותיה באמצעות הביטוח הלאומי (כאשר החייב אינו משלם את חובו), אצלה המחשבון של הביטוח הלאומי הוא יותר רלוונטי. במקרים אלו סכום המזונות והזכאות למזונות נקבעות על ידי פקיד התביעות של הביטוח הלאומי. עד כאן הערת אגב לגבי דמי מזונות המשולמים באמצעות הביטוח הלאומי.

נחזור למקרה הסטנדרטי של קבלת דמי מזונות. לפי החוק, כל הורה חייב לכלכל את ילדיו עד גיל 18 (ועד גיל 21 הוא חייב במזונותיהם בסכום של שליש מהסכום שניתן לילדיו הקטינים). אלא שככל וההורים חיים יחדיו ללא בעיות בזוגיות הדבר נעשה כבמעשה שגרה. הילדים מקבלים את מזונותיהם באופן אוטומטי מבלי לחשב על מי בדיוק חל נטל הכלכלה.

מה הפרמטרים הנלקחים בחישוב דמי מזונות

אולם במקרה של גירושין, כאשר שני ההורים חיים בבית נפרד, צפה ועולה השאלה מי אמור לשלם וכמה. על פי החוק ההורים הם אפוטרופסים על ילדיהם הקטינים. אפוטרופסות זאת כוללת בתוכה זכויות אבל גם חובות. החובות הינם לדאוג לצרכי החינוך שלהם, להכשרה תעסוקתית שלהם ולעבודתם. הזכויות הן בין היתר היכולת לקבוע את מקום מגוריו של הילד (משמורת פיזית).

אל תדאגו, שמנו לב שעדיין לא ענינו על השאלה כמה משלמים דמי מזונות. והאמת שאין לכך תשובה מדויקת והחלטית. לפעמים הדברים נקבעים על ידי בית המשפט בהתאם לכללי אצבע כאלו ואחרים ולפעמים הדבר מושג בהליך פשרה בין בני הזוג המתגרשים, וגם אז הפשרה נקבעת על פי פרמטרים מקובלים בתחום, על פי הנחיה של עורך דין לענייני משפחה המומחה לעניינים אלו.

בגדול, הפרמטרים הנלקחים בחשבון לצורך חישוב דמי המזונות הם: גילאי הילדים, הצרכים של הילדים ובאם ישנם צרכים מיוחדים, הכנסות שני ההורים וכמה הכנסה פנויה תישאר בידי ההורה המשלם את דמי המזונות לאחר תשלום המזונות. כמו כן נלקחים בחשבון זמני המשמורת ושהות הילדים. בשורה התחתונה אם נעבור על רוב פסיקות בתי המשפט בשנים האחרונות הסכום המשוער הוא כ-1500 ₪ לילד. אולם לאחרונה נוטים בתי המשפט להקל עוד יותר ולהוזיל את דמי המזונות.

צרו עמנו קשר ותקבלו הצעת מחיר לשכר טרחה עורך דין לענייני משפחה.

5/5 - (3 votes)

איך מחשבים את תשלומי המזונות

איך מחשבים את תשלומי המזונות
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

אפוטרופוס לקשישים

אפוטרופוס להורה מבוגר

למה צריך אפוטרופוס להורה מבוגר? כיצד מתבצע מינוי אפוטרופוס לקשישים? והאם ייפוי כוח מתמשך יכול להיות אלטרנטיבה

בקשה לצו קיום צוואה

בקשה לצו קיום צוואה

בקשה לצו קיום צוואה היא ההליך שאותו צריך לבצע כאשר אדם נפטר והותיר אחריו צוואה. באופן עקרוני

אימות נוטריון

אימות נוטריון

אימות נוטריון הוא הליך שנדרש במקרים רבים. בדרך כלל אנו מדברים על אימות חתימה נוטריון, אך ישנם

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית היא בעצם הצוואה המוגדרת בחוק בתור צוואה בפני רשות. במאמר זה נסביר בהרחבה על המשמעות

שירותי נוטריון

נוטריון

שירותי נוטריון זה משהו שכל אחד צריך בשלב זה או אחר, והצורך בנוטריון עשוי לפגוש אתכם בצמתים

קיום צוואה

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא המסמך המשפטי המאפשר לנו לממש את הכתוב בצוואה ולתת לה תוקף חוקי. מסמך

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

מזונות ילדים

מזונות ילדים מספר או מזונות לילד הוא נושא המעלה שאלות רבות מכל הצדדים. לפני שנכנסים לדיון על מזונות

קרא עוד >>

תחומי עיסוק

תחומי עיסוק משרד עורכי דין אייל סייג מתמחה בתחומי עיסוק שונים בעינייני משפחה עורך דין לגירושין ההחלטה להתגרש

קרא עוד >>

ייעוץ גירושין

ייעוץ גירושין ממש חשוב ומומלץ! המשפחה המיידית שלנו הם האנשים שהכי משמעותיים בשבילינו מכולם בחיים האלה אז מובן

קרא עוד >>