גירושין בגלל בגידה

גירושין בגלל בגידה

להתחיל הליך גירושין בגלל בגידה הוא דבר שבדרך כלל מתרחש במקרים של בגידה, הצד הנבגד מעוניין לסיים את היחסים, וכמו כן יש ניסיון מצד הצד הנבגד לפגוע בצד השני. לעיתים הבעל ינסה להגיע להסכם עם תשלום מזונות מינימלי, בעוד שלרוב האשה לא תהיה מרוצה עם סכום מזונות מינמלי על פי רוב.

בגידה היא דבר כואב ומשפיל שקשה מאד להתאושש ממנו. האם בגידה היא סיבה אוטומטית לגירושין? מה כדאי לשקול לפני שמחליטים להתגרש? וכיצד ראוי להתנהל אם החלטתם להתגרש?

תשלום מזונות מינימלי

גירושין בגלל בגידה

לא נפריז אם נאמר כי בגידות הן אחד הגורמים העיקריים להגשת תביעות גירושין. לא מעט בני זוג מוצאים את עצמם ביום בהיר בהליכי גירושין, עקב בגידה של אחד מבני הזוג. בגידה היא דבר כואב ופוגע מאד, ונבגדים רבים פשוט לא מצליחים להתאושש ממנה.

חיים בזוגיות אינם דומים לחיים בנפרד, ובני זוג שהתרגלו לחיים משותפים עלולים להתקשות בחיים שאחרי הגירושין. החיים שאחרי הגירושין עשויים לכלול בדידות וקשיים כלכליים, ועליכם לחשוב היטב האם אתם בנויים להסתדר לבד אחרי הגירושין.

עם זאת, אם לאחר ייעוץ עם עורך דין, או אפילו עם יועץ זוגי, תחליטו לפנות לגירושין – גם אז ישנה מחשבה עמוקה שכדאי לעבור. שכן כאשר ישנם ילדים בתמונה, כדאי לחשוב על ההשלכות של הגירושין ביתר שאת. ילדים עלולים לסבול מפירוק התא המשפחתי, ועליכם לחשוב היטב האם לקחת על עצמכם את הקושי הזה.

אם החלטתם להתגרש בעקבות הבגידה – חשוב שתתנהלו בצורה נכונה. אל תרוצו לספר לבן הזוג שגיליתם שהוא בוגד. שימרו זאת בינתיים בסוד, והשתדלו לאסוף הוכחות שיעידו על בגידתו. להוכחות אלה תהיינה השלכות משפטיות משמעותיות בהליכי הגירושין.

סכום מזונות מינימלי

תשלום מזונות מינימלי

אמנם נכון הדבר כי אשה שבגדה ובגידתה הוכחה מאבדת את זכותה לקבל מזונות אשה, ככל שהיתה זכאית להם מראש, כלומר באם אינה עובדת. אולם אין לבגידה כל השפעה על מזונות ילדים וגם אם מוכחת בגידה, תהא האשה זכאית למזונות ילדים.

הצורך בהוכחת הבגידה, אגב, עולה רק במקרים בהם לבגידה יש משמעות משפטית כמו אצל אשה שדורשת לחייב את הבעל לשלם לה את כתובתה או לשאת במזונות אשה. כאשר האשה ממילא אינה זכאית למזונות אשה ומסכימה להתגרש אין כל משמעות לראיות על בגידה.

בנוסף, חשוב שתבחרו את הערכאה המתאימה להגשת תביעת גירושין. הדבר לאו דווקא קשור לעניין הבגידה, שכן במידה ואינו רלוונטי לענייני מתן כתובה או מזונות אשה – אין הבדל בין בית הדין הרבני לבין בית המשפט לענייני משפחה.

על פי החוק בישראל, הורה חייב לשאת בצרכי מחייתם של ילדיו הקטינים (מזונות ילדים). החוק קובע כי במשפחות שבהן ההורים אינם חיים ביחד, ישלם אחד ההורים מזונות ילדים להורה שהילדים במשמורתו, כאשר סכום המזונות יושפע מחלוקת זמני המשמורת ופערי השכר בין ההורים.

מזונות ילדים הם זכותו של הילד ולא של ההורה, ולכן כל החלטה של ההורים או של בית המשפט בעניין המזונות צריכה להתחשב בטובת הילד.

גירושין בגלל בגידה

סכום מזונות מינימלי

כיום אין תשובת ספר לקביעת סכום המזונות. גם כאשר תנאי התא המשפחתי ידועים לא ניתן לדעת מראש מהו הסכום שייפסק. זה תלוי בגורמים רבים, כגון בגיל הילדים ובעמדתו האישית של השופט/דיין. ננסה, אם כך, להציג את התפיסה הכללית הרווחת כיום, מנסיוננו בתור משרד עורכי דין לענייני משפחה.

על פי רוב, בפסיקה של ימינו, ישנה אבחנה בין מזונות ילדים עד גיל 6 לבין מזונות ילדים מעל גיל 6, כאשר נלקחים בחשבון מספר רב של גורמים, ועל כן נקבע הסף בתור גיל 6. כמובן שעדיף להתייעץ עם עורך דין בענייני מזונות, על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר עבורכם.

ביום 19.07.2017 פורסם פסק הדין של בית המשפט העליון בשני ערעורים שהוגשו ונקבעה הלכה חדשה לגבי ילדים מעל גיל 6. ההלכה החדשה קובעת כי מזונות ילדים מעל גיל 6 יחושבו לפי יחס חלוקת זמני השהות ויחס שכר שני ההורים.

הנוסחה הבלתי רשמית כיום לחישוב שיעור מזונות הילדים בבתי המשפט למשפחה עד גיל 6 היא: כ- 1,200 עד 1,600 ש"ח מזונות בסיס לילד + מדור + מחצית ההוצאות החריגות (הנקראים "מחציות"). סכום מזונות הילדים לרוב מוצמד למדד. בבית הדין הרבניים לרוב הסכום בטווח הנמוך יותר.

במקרים בהם בזמן מתן פסק הדין/אישור הסכם הגירושין גיל הילד מתחת לגיל 6, סכום מזונות ילדים נקבע כיום בשתי מדרגות. מזונות עד גיל 6 בהם עדיין פוסקים לפי ההלכה הדתית ולכן אין כמעט התייחסות לשכר האם, ומזונות לאחר גיל 6 אשר כיום אינם מגדריים יותר.

שופטי בתי המשפט למשפחה מוצאים דרכים להרחיב את מעגל הצדק גם עבור ילדים עד גיל 6 על ידי התחשבות בחלוקת זמני השהות של הילדים עם האב, והרי בימים שלו האב משלם באופן ישיר את הוצאות הילדים בביתו. נושא זה היה מקובל מאוד לפני פרסום ההלכה, ומאז קצת פחות, ולכן חשוב מאוד לבקש זאת!

מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

5/5 - (1 vote)

גירושין בגלל בגידה

גירושין בגלל בגידה
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

אימות נוטריון

אימות נוטריון

אימות נוטריון הוא הליך שנדרש במקרים רבים. בדרך כלל אנו מדברים על אימות חתימה נוטריון, אך ישנם

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית היא בעצם הצוואה המוגדרת בחוק בתור צוואה בפני רשות. במאמר זה נסביר בהרחבה על המשמעות

שירותי נוטריון

נוטריון

שירותי נוטריון זה משהו שכל אחד צריך בשלב זה או אחר, והצורך בנוטריון עשוי לפגוש אתכם בצמתים

קיום צוואה

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא המסמך המשפטי המאפשר לנו לממש את הכתוב בצוואה ולתת לה תוקף חוקי. מסמך

הוצאת צו ירושה

צו ירושה

צו ירושה הוא אחד המסמכים המשפטיים החשובים שיש להשיג לאחר מותו של אדם. בקשה לצו ירושה היא

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

מזונות ילדים

מזונות ילדים מספר או מזונות לילד הוא נושא המעלה שאלות רבות מכל הצדדים. לפני שנכנסים לדיון על מזונות

קרא עוד >>

ייעוץ גירושין

ייעוץ גירושין ממש חשוב ומומלץ! המשפחה המיידית שלנו הם האנשים שהכי משמעותיים בשבילינו מכולם בחיים האלה אז מובן

קרא עוד >>

תחומי עיסוק

תחומי עיסוק משרד עורכי דין אייל סייג מתמחה בתחומי עיסוק שונים בעינייני משפחה עורך דין לגירושין ההחלטה להתגרש

קרא עוד >>