באיזה נושאים מטפל בית המשפט לענייני משפחה

באיזה נושאים מטפל בית המשפט לענייני משפחה

בתי משפט השלום הם בתי משפט הפרוסים ברחבי הארץ, דנים בעניינים שונים והם בעלי סמכויות מוגדרות, בית המשפט לענייני משפחה הוא בעצם בית משפט שלום שמוסמך לדון בענייני משפחה בהתאם לחוק בית המשפט לענייני משפחה.

באיזה נושאים מטפל בית המשפט לענייני משפחה

בית הדין לענייני משפחה מוסמך לדון בכל סכסוך משפחתי (ראו בהרחבה מתי צריך לפנות ליישוב סכסוכים) והבעיות שקשורות לכך. אין הגבלת סכום על סכומים הנתבעים בבית המשפט לענייני משפחה במסגרת סכסוך משפחתי (זאת לעומת בית המשפט לתביעות קטנות ששם יש כן הגבלות על גובה הסכום הנתבע). הייחודיות של בית המשפט לענייני משפחה על פני בית המשפט הרגיל היא שבית המשפט מסתייע בעובדים סוציאליים ופסיכולוגים שמסייעים לו בעבודתו והם כפופים אליו. אם אתם צריכים ייצוג בעניינים משפחתיים השתמשו בשירותי עו"ד משפחה שמתמחה בעניינים אלו.

בית המשפט לענייני משפחה מחזיק בידיו סמכויות שונות על פי חוק המאפשרות לו להביא לסיום הסכסוך המשפחתי הלא נעים. בית המשפט לענייני משפחה עוסק במגוון נושאים הקשורים לעניינים משפחתיים ונושאים נושאים הקרובים לענייני המשפחה. בטח אתם שואלים את עצמכם כעת – מה זה בדיוק ענייני משפחה?

ענייני משפחה כוללים בתוכם: מזונות האישה, מזונות הילדים (ראו בהרחבה איך מחשבים את תשלומי המזונות), תביעת אבהות, משמורת וזמני שהות עם הילדים למי שלא קיבל את המשמורת לידיו, חלוקת רכוש במסגרת הליך גירושין (ראו בהרחבה איפה פותחים תיק גירושין), עניינים הקשורים לידועים בציבור. כמו כן יעסוק בית המשפט לענייני משפחה בסכסוכים משפחתיים הנוגעים לצוואות, עיזבונות וירושות (ראו בהרחבה האם אפשרי לפנות יורש שמתגורר בנכס). כמו למשל התנגדות לצו קיום צוואה או התנגדות לצו ירושה. ומי נחשב משפחה לעניין זה? יש בחוק רשימה המונה את מי שנחשב למשפחה ותביעות בין בני אדם שיש בינם את האינטראקציה הזאת נחשבים לתביעות בין בני משפחה.

אז מי באמת נחשב למשפחה לפי חוק בית המשפט לענייני משפחה? בן זוג, בת זוג, ידוע בציבור, ידועה בציבור, בן זוג לשעבר, בת זוג לשעבר, תביעה הקשורה לאב ילדיו או לילדיו של בן.ת זוגו. כמו כן גם הורים או הורים של בן זוג או של בת זוג, כולל בן או בת זוג של הורה נחשבים גם הם למשפחה לעניין חוק זה. וכן נכדים, ההורים של ההורים, אחים ואחיות או אחים ואחיות של בן הזוג או של בת הזוג. ובנוסף – גם אפוטרופוס או הורה מאמץ נחשב לבן משפחה לעניין חוק בית המשפט לענייני משפחה.

באיזה נושאים מטפל בית המשפט לענייני משפחה
באיזה נושאים מטפל בית המשפט לענייני משפחה

מה לא ניתן לדון בבית המשפט לענייני משפחה

בית המשפט לענייני משפחה מטפל בין היתר בתביעות הקשורות למזונות על כל הכרוך בכך, וכן בתביעות הקשורות למדור. כמו כן מטפל בית המשפט בתביעות לאבהות או לאימהות. למשרדנו יש ניסיון רב בליווי וייצוג תיקים כגון אלו בבית המשפט לענייני משפחה. בית המשפט לענייני משפחה מוסמך גם לעסוק בהחזרת קטין חטוף לפי חוק אמנת האג התשנ"א-1991.

כמו כן יכול בית המשפט לענייני משפחה לפסוק בעניין חוק גיל הנישואין, תש"י 1950, בעניין חוק השמות, בעניין חוק האפוטרופסות והכשרות המשפטית, בעניין חוק קביעת גיל, בעניין חוק הירושה, בענייני התרת נישואין, בענייני יחסי ממון בין בני זוג, בענייני אימוץ ילדים, בענייני אלימות במשפחה, בענייני הסכמים לנשיאת עוברים ועוד. עד כאן בהרחבה לגבי חלק מהסמכויות הנמצאות תחת ידיו של בית המשפט לענייני משפחה.

מהצד השני ישנם ענייני משפחה שאינם נידונים בבית המשפט לענייני משפחה. דוגמה לכך ניתן להביא מסכסוכים הנוגעים ליחסי עובד מעביד. בית המשפט לענייני משפחה לא יתערב בעניינים אלו גם כאשר מדובר בבני משפחה לפי ההגדרות המובאות לעיל. נושאים מן הסוג הזה יידונו בבית המשפט לענייני עבודה (וגם בנושאים אלו אנו יכולים לייצג אתכם). ולכן ככל המדובר ביחסי עובד ומעביד בין בני זוג או בין אחים וכן בין בן או בת לאביה.ו או לאימה.ו, ככל שיתגלע סכסוך בין הצדדים בעניינים אלו, הם יוגשו לפני בית הדין לענייני עבודה ולא לבית המשפט לענייני משפחה.

לסיכום נאמר, שכאשר מתגלע סכסוך במשפחה מומלץ להתייעץ עם עורך דין לגבי עצם השאלה לאיזה בית משפט לגשת.

גולשי האתר התעניינו גם איך מתחלק הרכוש המשותף

 

5/5 - (2 votes)

באיזה נושאים מטפל בית המשפט לענייני משפחה

באיזה נושאים מטפל בית המשפט לענייני משפחה
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

אימות נוטריון

אימות נוטריון

אימות נוטריון הוא הליך שנדרש במקרים רבים. בדרך כלל אנו מדברים על אימות חתימה נוטריון, אך ישנם

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית היא בעצם הצוואה המוגדרת בחוק בתור צוואה בפני רשות. במאמר זה נסביר בהרחבה על המשמעות

שירותי נוטריון

נוטריון

שירותי נוטריון זה משהו שכל אחד צריך בשלב זה או אחר, והצורך בנוטריון עשוי לפגוש אתכם בצמתים

קיום צוואה

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא המסמך המשפטי המאפשר לנו לממש את הכתוב בצוואה ולתת לה תוקף חוקי. מסמך

הוצאת צו ירושה

צו ירושה

צו ירושה הוא אחד המסמכים המשפטיים החשובים שיש להשיג לאחר מותו של אדם. בקשה לצו ירושה היא

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

מזונות ילדים

מזונות ילדים מספר או מזונות לילד הוא נושא המעלה שאלות רבות מכל הצדדים. לפני שנכנסים לדיון על מזונות

קרא עוד >>

ייעוץ גירושין

ייעוץ גירושין ממש חשוב ומומלץ! המשפחה המיידית שלנו הם האנשים שהכי משמעותיים בשבילינו מכולם בחיים האלה אז מובן

קרא עוד >>