עורך דין משפחה

קיום צו ירושה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון רב ומגוון. כיצד מבצעים קיום צו ירושה ללא צוואה, מה נדרש לשם עריכת צוואה מחיר ושאר הוצאות לשם הכנת הצוואה.

עורך דין לענייני משפחה עוסק במגוון התחומים הקשורים להקמה, ניהול ופירוק משפחה. תחומים אלו הם רבים ומגוונים ועוסקים בין היתר בהסכמים בין בני זוג, ניהול מעמד ידועים בציבור, טיפול בצוואות וירושות, ענייני משמורת ואפוטרופסות, ייפוי כוח מתמשך וכמובן ניהול והובלה של הליכי גירושין.

דיני אישות

עורך דין משפחה – דיני אישות

תחום דיני המשפחה, אשר למעשה נקרא דיני אישות, עוסק בעצם בכל תחומי דיני המעמד האישי והמשפחה וביניהם גישור, תביעות גירושין, משמורת, מזונות, חלוקת רכוש וזמני שהות, כמו גם ייצוג הלקוחות בבתי המשפט למשפחה ובבית הדין הרבני.

על מנת לקבל ייעוץ משפטי מקצועי בתחום המשפחה, לזכות לליווי מנוסה בהליכים המורכבים ולייצוג נכון בתביעות, הצורך בעורך דין מקצועי בעל ניסיון רחב אשר יעניק לכם את הטיפול היעיל והמהיר ביותר וייתן מענה מתאים לרצונות ולאינטרסים שלכם הוא חשוב ביותר.

עורך דין משפחה

במדינת ישראל, יש לדין הדתי מעמד מיוחד בענייני משפחה, ובכל הקשור לנישואין וגירושין, יש לדין הדתי מעמד עליון. כלומר, ניתן במדינת ישראל להינשא רק בבית דין דתי, כל אדם על פי ההשתייכות הדתית שלו ובני זוג מדתות שונות אינם יכולים להינשא בישראל.

עם זאת, בני זוג המעוניינים להינשא בנישואים אזרחיים, יכולים להינשא מחוץ לישראל והם יקבלו אישור רשמי מהרשויות בארץ. בנוגע להליכי גירושין, גם אם בני זוג נישאו באופן אזרחי, הם יוכלו להתגרש בארץ רק על פי הדין הדתי.

בניגוד לסברה רווחת, הליך גירושין לא בהכרח חייב להסתיים בהכרעות משפטיות של ערכאות שיפוט כגון בתי הדין הרבניים ובתי המשפט לענייני משפחה. הליך גירושין יכול להסתיים בקלות, ובצורה נעימה ופשוטה בהרבה, גם ובעיקר באמצעות הידברות אשר תוביל לפשרה.

כאמור, את תביעת הגירושין אפשר לקיים בשתי דרכים. דרך אחת היא באמצעות ניהול הליך משפטי ארוך ומורכב. הדרך השנייה היא באמצעות עריכת הסכם גירושין. הסכם גירושין הוא הסכם שנערך בין בני זוג, אשר מבטא את רצונם בהליך גירושין בהסכמה, ללא הליכים משפטיים ארוכים.

עריכת צוואה מחיר

צוואה הינה מסמך משפטי שנחתם ע"י עורך דין כאשר מסמך זה משקף את רצונותיו של המנוח לגבי מה שיעשה עם כל רכושו, הונו וממונו. הצוואה יכולה להיות חתומה וכתובה ע"י המנוח עצמו או ע"י בא כוחו במקרים בהם היה קושי בביצוע החתימה הפיזית.

עריכת צוואה מחיר

יש לציין כי כאשר קיימת צוואה רצונו של הנפטר ממולא בהתאם לצוואה וכאשר מדובר בירושה ללא צוואה, אזי היא מתבצעת ע"פ הקרבה המשפחתית והכללים המוסדרים בחוק הירושה. בתקופת ההמתנה בת השבועיים יכול להתרחש המקרה בו מגיע צד ג' כלשהו ומגיש התנגדות לצו קיום צוואה.

על פי חוק הירושות, ישנן בישראל 4 סוגי צוואות:

  • צוואה בכתב יד
  • צוואה בעדים
  • צוואה בפני רשות
  • צוואה בעל פה

הצוואה המוכרת והנפוצה ביותר הינה צוואה בעדים, אשר נערכת בפני שני עדים בגירים מעל גיל 18, שאינם בני משפחה של המצווה. העדים מאמתים בחתימתם את חתימת המצווה בפניהם וכן את חתימתם האחד של השני. צוואה זו נערכת בדפוס ולרוב בליווי של עורך דין מומחה לצוואות.

קיום צו ירושה

כאשר המנוח לא הותיר אחריו צוואה, מבקשים יורשיו החוקיים להוציא צו ירושה עבור נכסיו. ישנם מספר דיני ירושה המסדירים את התהליך להוצאת הצו באופן ברור ומוגדר מראש, והם כוללים פניה מסודרת אל רשם הירושות באמצעות טופס מתאים והגשה של כל המסמכים הדרושים שלאחריהן מבוצעות הפעולות הבאות :

  • רשם הירושות מפרסם מודעת אבל בעיתונות היומית אודות מותו של אדם.
  • המתנה של תקופה בת שבועיים עבור התנגדויות לקיום צו הירושה.
  • מתן תוקף לצו ומתן פסק הדין לחלוקת הרכוש ע"פ היורשים החוקיים.

בירור זהות היורשים וחלקיהם בעיזבון הינו מעיקרי הדין בענייני ירושה. לקבלת צו ירושה או צו קיום צוואה על היורש/הזוכה לפנות בבקשה מתאימה. כיום אמון על הטיפול בבקשות הנ"ל הרשם לענייני ירושה, אשר לו מספר מחוזות. כל עוד אין בירור הבקשה מסובך, הרי מוסמך הרשם לענייני ירושה לתת צווי ירושה וכן צווי קיום צוואה.

קיום צו ירושה

החוק קובע כי בני אדם שהינם חיים בעת פטירת המוריש כשרים לרשת אותו. גם פעוט אשר נולד תוך 300 יום מעת פטירת המוריש כשר לרשת אותו, זאת אלא אם הוכח שהורתו נעשתה לאחר פטירת המוריש.

החוק גם מציין מספר קבוצות של יורשים, אשר פסולים לרשת את המוריש והם: מי שהורשע כמי שגרם במתכוון למותו של המוריש, מי שניסה לגרום למותו, מי שהורשע על שהשמיד את צוואתו האחרונה של המוריש או שזייף אותה או מי שהורשע, כי תבע על פי צוואה מזויפת.

עיקבו אחר עו"ד אייל סייג בעמוד הפייסבוק.

 

Rate this post

עורך דין משפחה

עורך דין משפחה
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

אימות נוטריון

אימות נוטריון

אימות נוטריון הוא הליך שנדרש במקרים רבים. בדרך כלל אנו מדברים על אימות חתימה נוטריון, אך ישנם

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית היא בעצם הצוואה המוגדרת בחוק בתור צוואה בפני רשות. במאמר זה נסביר בהרחבה על המשמעות

שירותי נוטריון

נוטריון

שירותי נוטריון זה משהו שכל אחד צריך בשלב זה או אחר, והצורך בנוטריון עשוי לפגוש אתכם בצמתים

קיום צוואה

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא המסמך המשפטי המאפשר לנו לממש את הכתוב בצוואה ולתת לה תוקף חוקי. מסמך

הוצאת צו ירושה

צו ירושה

צו ירושה הוא אחד המסמכים המשפטיים החשובים שיש להשיג לאחר מותו של אדם. בקשה לצו ירושה היא

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

מזונות ילדים

מזונות ילדים מספר או מזונות לילד הוא נושא המעלה שאלות רבות מכל הצדדים. לפני שנכנסים לדיון על מזונות

קרא עוד >>

תחומי עיסוק

תחומי עיסוק משרד עורכי דין אייל סייג מתמחה בתחומי עיסוק שונים בעינייני משפחה עורך דין לגירושין ההחלטה להתגרש

קרא עוד >>

ייעוץ גירושין

ייעוץ גירושין ממש חשוב ומומלץ! המשפחה המיידית שלנו הם האנשים שהכי משמעותיים בשבילינו מכולם בחיים האלה אז מובן

קרא עוד >>